AR Influence Marketing

W natłoku wtórnych i niewyróżniających się akcji reklamowych z udziałem influencerów, w Snapstars wprowadzamy zupełnie nową wersję influence marketingu – ekscytującą, przykuwającą uwagę, prawdziwie angażującą. Przed Państwem: influence marketing z wykorzystaniem technologii Augmented Reality (AR).

Augmen…co? W tym konkretnym ujęciu AR oznacza otwierane w facebookowej, instagramowej lub snapchatowej kamerce efekty – nazywane też maskami lub filtrami – zmieniające, czy też wzbogacające, rzeczywistość. Selfie z uszami i pyszczkiem psa, w kolorowych okularach, wymiotowanie tęczą, itd. Obecnie ich wygląd i kształt może być niemal dowolnie projektowany i personalizowany – oczywiście jeśli ma się od tego odpowiednich specjalistów.

Naszym partnerem, dzięki któremu to rozwiązanie jest możliwe do wdrożenia w sprawny i przystępny cenowo sposób, jest studio Lens That, niekwestionowany lider w tworzeniu efektów AR dla marek w facebookowo-instagramowym frameworku Spark AR oraz snapchatowym Lens Studio.

Bliska współpraca z Lens That oznacza, że już na początkowym etapie projektowania działań influencerskich w odpowiedzi na otrzymany brief, jesteśmy w stanie szybko wypracować mock-up bardzo konkretnego efektu / maski / filtra AR’owego stającego się integralną częścią akcji. I następnie, już w trakcie realizacji, marka może być pewna, że influencerzy poprawnie wykonają swoje zadanie – będą dokładnie wiedzieć jak działa filtr, jak najlepiej go wykorzystać i pokazać, jak przekazać z jego użyciem komunikat marki, a w razie trudności będą mieli do kogo się bezpośrednio zwrócić po pomoc.

Kolejnym atutem działania z nami – w modelu one-stop-shop – jest łatwość rozliczenia, a co za tym idzie skalowalności akcji. Marka w jednym miejscu kontroluje ile jest w stanie przeznaczyć na stworzenie filtra AR (im bardziej złożony, tym cena jest wyższa – przy czym droższy nie zawsze oznacza lepszy, bo to chwytliwy pomysł jest najważniejszy), a ile na jego rozpromowanie za pośrednictwem influencerów, zgodnie ze stałym, bazującym m.in. na liczbie followersów, snapstarsowym cennikiem.

W każdym takim AR’owym efekcie zaprogramować można niemal dowolną interakcję i animację wywoływaną mimiką lub gestami, a także zaprojektować jego wygląd i dodać branding. Każdy efekt to zwykły link otwierający się w bezpośrednio w facebookowej / instagramowej / snapchatowej kamerce w smartfonie – nie trzeba tu żadnych specjalnych gogli, nie trzeba odrębnych aplikacji.

Filtr udostępniać swoim konsumentom może sama marka – np. na swoim fanpage’u, z poziomu dedykowanych facebookowych lub instagramowych adsów, umieszczając go na swoim produkcie w formie QR kodu, itp.

Ale znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem jest tu właśnie sięgnięcie po influencerów. Influencerzy dobudują organiczny zasięg i wyświetlenia, pobudzą wykorzystanie filtra przez użytkowników, zaświadczą o jego fajności, dostarczą jakościowy content do wykorzystania przez markę, a przede wszystkim dadzą marce “ludzką twarz” w medium, w którym ta twarz jest niezbędna.

Poniżej dostarczamy garść inspiracji w jaki sposób wykorzystać Augmented Reality w akcjach influence marketingowych. Creativity (and budget) is the limit!

Unboxing 2.0

Pisanie personalizowanych listów, pakowanie pudeł, konfekcjonowanie, zamawianie kuriera, problemy z dostarczeniem… A na koniec influencer pokazuje Twój produkt na stories przez trzy sekundy, słabo oświetlony, nieczytelny i zaraz po tym jak przed chwilą pokazał już siedem podobnych przesyłek od innych marek. A gdyby tak produkt sam wyskakiwał z pudełka, zmieniał kolory, tańczył i wykonywał inne zaskakujące czynności?

Wirtualna przymierzalnia

Pozwól konsumentom sprawdzić jak będą wyglądać w Twoim naszyjniku, okularach, kapeluszu, szmince, itd. – bez wychodzenia z domu! Influencerka beauty niech zrobi na YouTubie standardowy make-upowy tutorial z wykorzystaniem Twoich produktów, ale jednocześnie udostępni swoim obserwatorkom filtr AR umożliwiający im ich wypróbowanie.

Premiera filmu, serialu

Maski zmieniające użytkowników w bohaterów popularnych filmów i seriali to znakomity pomysł na budowanie buzzu przed premierą kolejnej części czy sezonu. Szczególnie jeśli wypromujemy je na kanałach starannie dobranych influencerów będących autentycznymi fanami danego tytułu. Któż nie chciałby chociaż na moment stać się Jonem Snow, Hanem Solo, Lucyferem…

Święta, jubileusze, eventy,…

Tego typu okazje zawsze nagłaśniane są przez influencerów. Ale zamiast nudnej “gadającej głowy” opisującej, o co chodzi i zapraszającej do udziału w aktywacji, można zrobić to na przykład tak:

To tylko kilka przykładów. Możliwości jest o wiele, wiele więcej. Zobacz, jak AR wykorzystują marki na całym świecie w bazie filtrów Lenslist.

Brzmi ciekawie? Chcesz dowiedzieć się, co możemy zrobić dla Twojej marki? Pisz do nas – przygotujemy mock-up, dobierzemy odpowiednie postaci. Śmiało! kontakt@snapstars.pl