Chyba każdy z nas wie, że okres corocznych świątecznych przygotowań rozpoczyna się wraz z emisją telewizyjnej reklamy Coca-Cola. Jednak tym razem kultowa marka poszła o krok dalej i za pomocą własnego snapchatowego filtra selfie dokładnie w Wigilię ogłosiła nadejście samych Świąt Bożego Narodzenia!
Czerwona ciężarówka na ekranie telewizora oznacza, że bez wstydu możesz już przywdziać brzydki sweter, dać się pochłonąć świątecznej gorączce zakupów i zastanowić czy byłeś grzeczny w tym roku. Spokojnie – przeważnie masz na to ponad miesiąc. Ale kiedy w wigilijny poranek włączasz Snapchata i za pomocą jednego z filtrów selfie zmieniasz się w obrywającego raz po raz śnieżkami Świętego Mikołaja to wiedz, że Boże Narodzenie właśnie nadeszło, czy jesteś na to gotowy czy nie.
Świąteczny filtr selfie Coca-Cola był na Snapchacie dostępny tylko 24. grudnia w dziewięciu wybranych krajach – Francji, Belgii, Norwegii, Szwecji, Włoszech, Szwajcarii, Danii, Niemczech i w Polsce. Agencja LiquidThread zaprosiła nas do współpracy przy kampanii influencer marketingowej mającej na celu wypromowanie filtra i tym samym wzmocnienie wizerunku Coca-Cola jako marki ściśle powiązanej ze Świętami Bożego Narodzenia.
Na kilka dni przed Wigilią wraz z Liquid Thread wytypowaliśmy grupę snapchatterów do współpracy oraz starannie ich zbriefowaliśmy, aby pomimo świątecznego zamieszania, opublikowali wykorzystujące filtr stories zgodne z duchem marki i jej świątecznym komunikatem o dzieleniu się radością. Dodatkowo od każdego wymagaliśmy dochowania tajemnicy – o filtrze nie mógł się przed 24. grudnia dowiedzieć absolutnie nikt, by efekt zaskoczenia był tym większy!
W rolę Świętego Mikołaja w wigilijny poranek bezbłędnie wcielili się: Paulina Twardowska, Patrycja Banaś, Krzysztof Adamek, Sylwia Nowak, Patryk Cebulski, Hanna Iluszczenko oraz Natalia Szymaniec. W mikołajowych czapkach i z siwymi brodami – a także dzierżąc butelki Coca-Cola – złożyli swoim followersom ciepłe bożonarodzeniowe życzenia i zachęcili ich do tego samego. Okazało się, że użytkownicy Snapchata równie chętnie pomagają w Święta w kuchni, co oglądają snapy. Kampania praktycznie osiągnęła 100% z estymowanej z rekordów influencerów liczby wyświetleń!
Współpraca ze Snapstars przebiegła na naprawdę wysokim poziomie na każdym etapie kampanii. Mimo ferworu świątecznych przygotowań kontaktowaliśmy się ze sobą na bieżąco, mieliśmy bezpośrednią informację jak przebiega akcja, a także szybko wdrażaliśmy niezbędne zmiany. Co więcej, podsumowanie wyników otrzymaliśmy już na następny dzień! To pokazuje, że dla fajnej sprawy i zaangażowaniu fajnej ekipy można dowieźć naprawdę fajny wynik! A ten był dużo większy, niż zakładaliśmy.
Klaudia Pac, Account Executive, LiquidThread
Jeśli i Ty chcesz dobrze wykorzystać potencjał influencer marketingu i Snapchata – ale też innych mediów społecznościowych – nie zwlekaj, napisz do nas!
Stworzymy dla ciebie kampanię, wytypujemy pasujących twórców internetowych, a jedyne czym będziesz musiał się martwić to błyskawiczny wzrost buzzu o Twojej marce!