Influencer marketing w Snapstars łatwy jak robienie prania

Samsung wymyślił pralkę. Nie byle jaką, bo taką, do której już po uruchomieniu prania można dorzucić krnąbrną część garderoby, która gdzieś się wcześniej zapodziała. Agencja Cheil stanęła na wysokości zadania budując real-time’owo angażującą aktywację w oparciu o trendujący w social mediach temat. A Snapstars w szybki i łatwy sposób dobudował tej akcji zasięg za pomocą influencerów.

Na jednym z etapów komunikacji Cheil wytropił na profilach social mediowych Wujaszka i Cioci Liestyle aferę. Pisali oni o zniszczonej kuchni, konflikcie i zakładzie jaki między sobą rozegrali. W odpowiednim momencie tych perypetii pojawił się Samsung, łagodząc spór poprzez dostarczenie Wujaszkowi i Cioci pralki AddWash. Jej innowacyjna funkcjonalność stała się następnie pretekstem do zorganizowania konkursu dla pilnie śledzących całą historię fanów. W końcu komu nie zdarzyło się zapomnieć dodać do prania jakiejś części ubrania, przez co musiał potem chodzić, na przykład, w skarpetkach nie do pary? Zadanie konkursowe było proste – wystarczyło zrobić na Instagramie zdjęcie takich niedopasowanych skarpetek z hashtagiem #socksontour.

1463669375070Faa

Rozpoczęcie konkursu ogłoszone było na kanałach Wujaszka i Cioci oraz fanpage’u Samsung Polska. Za pomocą platformy do influencer marketingu Snapstars udało się, w założonym budżecie i określonych przez markę i agencję kryteriach, podwoić zasięg komunikatów na Instagramie.

 

Jak to wyglądało?

  • Otrzymaliśmy wytyczne dotyczące tematyki twórców do wyselekcjonowania, opis zadania jakie mieli wykonać i ramy budżetowe.
  • W ciągu 24 godzin roboczych dostarczyliśmy listę pasujących influencerek, a Klient wybrał z niej te, z którymi ostatecznie chciał pracować.
  • Influencerki opublikowały w wyznaczonych terminach zdjęcia zgodnie z briefem, zachęcające do udziału w konkursie, wraz z odpowiednimi hashtagami.
  • Cała komunikacja z influencerkami (briefing, raportowanie, płatności) odbywała się po naszej stronie – Klient za działanie wykonał jeden przelew bez żadnych dodatkowych formalności.

 

1463669342359ohE

 

Jakie były efekty?

Zdjęcia na kontach Olivki, Lilisweetchilli, Mrs. Polka Dot i O Matko i Córko widziało 162’800 użytkowników – to tyle ile profile Wujaszka i Cioci łącznie, więc zasięg komunikatu konkursowego został podwojony, i to w grupach, które prawdopodobnie nie miały styczności z wcześniejszymi wpisami kampanijnymi (publikacje Wujaszka i Cioci mają charakter imprezowo-lifestyle’owy, podczas gdy wybrane influencerki traktują o parentingu, rodzinie i modzie). Wpisy spotkały się z pozytywnym odbiorem ze strony użytkowników – zgromadziły łącznie 9’261 polubień.

 

Twoja marka też może prowadzić kampanie influencer marketingowe w szybki i prosty sposób!

Nie musisz tracić czasu na mozolne wyszukiwanie twórców, próby skontaktowania się z nimi, briefowanie, negocjowanie stawek, podpisywanie umów, rozliczanie… Bo wszystko to zamknęliśmy w jednym funkcjonalnym narzędziu. Skontaktuj się z nami, abyśmy mogli opowiedzieć Ci o nim więcej i przyznać dostęp.