Jak to działa?
Dość kreowania aury niedostępności, koniec z wyssanymi z palca wycenami! Mówimy basta brakowi przejrzystości! Nie zgadzamy się na grodzenie influencerów od marketerów!
Snapstars to nie tylko platforma do automatyzacji kampanii reklamowych z udziałem influencerów, to także studio kreatywne tworzące wyjątkowe treści i zarządzające snapchatowymi kanałami marek. W drugi tydzień marca na pięć dni “przejęliśmy” globalne konto na Snapchacie jedynej w swoim rodzaju marki odzieżowej, Happy Socks – TheHappyCrew.
Happy Socks to założona w 2008 roku w Szwecji marka, której charakterystyczne wielokolorowe, intensywnie wzorzyste skarpety i bielizna dostępne są obecnie w ponad 50 krajach na całym świecie, a dodatkowego uroku – i rozpoznawalności – dodają jej coroczne, równie zaskakujące, kolaboracje z głośnymi artystami, na przykład raperem Snoop Doggiem czy reżyserem Robertem Rodriguezem. Facebookowy fanpage marki liczy sobie ponad 160’000 osób, konto na Instagramie niewiele mniej – 150’000 śledzących. Dla tak trendsetterskiej, międzynarodowej, ale zarazem będącej bardzo blisko swoich konsumentów marki, wejście w świat Snapchata było naturalnym posunięciem.
W kilku pierwszych tygodniach funkcjonowania kanału za narrację odpowiedzialni byli wyselekcjonowani przez Happy Socks influencerzy z różnych zakątków świata. Relacjonowali oni swoje aktywności i podróże wplatając w nie odrobinę lokowań produktowych. Bez intensywnej komunikacji o nowopowstałym Snapchacie TheHappyCrew na innych profilach społecznościowych marki, pozwoliło to przekierować na niego część fanów zaangażowanych twórców i zbudować z nich społeczność generującą średnio 15’000 wyświetleń jednego story.
Przystępując do pięciodniowego przejęcia kanału za cel obraliśmy sobie podwyższenie poziomu zaangażowania odbiorców przez dostarczenie im treści, jakich nigdy wcześniej nie widzieli i zarazem tożsamych z charakterem samej marki:
…czyli po prostu jakościowych.
Stworzone przez nas na Snapchacie story to prosta historyjka o przysłowiowym Kowalskim, który ulega przemianie z człowieka smutnego w szczęśliwego dzięki “pomocy” widzów i produktom Happy Socks. Mając do dyspozycji conajwyżej 10-sekundowe ujęcia i ograniczoną paletę zabiegów graficznych taka historia to na Snapchacie niemal film pełnometrażowy!
„Snapstars did an amazing job capturing the attention and engaging our users in their interactive story. They approached the task with a mind full of unique creative ideas and provided an experience out of the ordinary. We all had a lot of fun watching their adventures and can’t wait for the next one!” Ignacio Varas, Social Media Representative, Happy Socks AB
I to właśnie z mechanicznych ograniczeń aplikacji i ulotnego charakteru zamieszczanego w niej contentu, które często stanowią dla marek spore bariery w próbach zagospodarowania Snapchata, uczyniliśmy nasze atuty: naszej historii nie dało się opowiedzieć bez zaangażowania fanów, a fani nie mogli nawet na chwilę mrugnąć okiem, aby nie przegapić kolejnej części przygód Johna. Poza produkcją samych snapów byliśmy też więc cały czas w kontakcie ze snapującymi do nas użytkownikami – w końcu to od nich zależało jak potoczą się losy bohatera.
Tym samym udało się nam stworzyć narrację w 100% zgodną z duchem marki, łączącą kunszt i kreatywność z czystą zabawą i radością.
Dość kreowania aury niedostępności, koniec z wyssanymi z palca wycenami! Mówimy basta brakowi przejrzystości! Nie zgadzamy się na grodzenie influencerów od marketerów!
Po sporym sukcesie pierwszego przejęcia przez Snapstars komunikacji na Snapchacie tej wyjątkowej marki odzieżowej, zostaliśmy poproszeni o przeprowadzenie kreatywnej aktywacji związanej z nadchodzącymi świętami wielkanocnymi.